Groei vertrouwen in bedrijfsleven

vertrouwen62 procent van de ondervraagde Nederlanders heeft vertrouwen in het bedrijfsleven versus een gemiddelde van 42 procent van de ondervraagde Europeanen. In Nederland is het vertrouwen in het bedrijfsleven met 7% toegenomen. Dit blijkt uit de tiende editie van de Edelman Trust Barometer, het jaarlijkse wereldwijde onderzoek naar het vertrouwen van 4.475 opinieleiders in overheden, bedrijfsleven, media en NGO’s.

Gebleken is dat niet alleen de kwaliteit van producten, diensten en de financiële performance de basis vormen voor de mate van vertrouwen in een onderneming. Vertrouwen ontstaat bijvoorbeeld ook door te luisteren naar klanten, beleggers en belangengroepen, gemotiveerde medewerkers, positieve berichtgeving in de media, openstaan voor verandering en innovatie, een sterk en zichtbaar topmanagement en maatschappelijk betrokken ondernemen.

Ik ben er zelf van overtuigd dat vooral ook  de echtheid van de ondernemer en de medewerkers steeds belangrijker wordt. En het meest aantrekkelijk wordt een dienstverlening die gekenmerkt wordt met woorden als no-nonsense, met de voeten in de klei, leuk, pragmatisch en flexibel.

Bron: Ondernemen Blog

Tags: Ondernemen, Groei, Vertrouwen, Stijging